השאלה על חברות א,ב,ג ו-ד

החברות א’, ב’ ו-ג’ מחזיקות בחברה ד’ (בסה”כ מחזיקות ב-100% מחברה ד’).

ידוע כי לחברה א’ ולחברה ב’ קיימת שליטה משותפת בחברה ד’ ואילו לחברה ג’ שהינה צד להסדר המשותף, אין שליטה משותפת בחברה ד’. לכל החברות א’, ב’ וג’ יש זכויות לנכסים, ומחויבויות להתחייבויות, המיוחסות להסדר. פעילות חברה ד’ מהווה עסק, כהגדרתו בתקן דיווח כספי בינלאומי 3 צירופי עסקים.

להלן מספר היגדים בקשר עם תקן דיווח כספי בינלאומי 11 בדבר הסדרים משותפים:

היגד I: חברה ג’ תטפל בזכות שלה בהסדר בהתאם לתקן דיווח כספי בינלאומי 9 מכשירים פיננסיים (או תקן חשבונאות בינלאומי 39 עד להחלפתו), אלא אם כן יש לה השפעה מהותית על חברה ד’, ובמקרה כזה עליה לטפל בזכות שלה בהתאם לתקן חשבונאות בינלאומי 28 השקעות בחברות כלולות ועסקאות משותפות.

היגד II: אם חברה א’ תרכוש זכות נוספת בחברה ד’, ותיוותר לה שליטה משותפת בחברה ד’, עליה למדוד מחדש זכויות שהוחזקו על ידה קודם לכן בחברה ד’.

היגד III: חברה ב’ תטפל בזכות שלה בחברה ד’ בדוחותיה הכספיים הנפרדים בדיוק באותו אופן שהיא מטפלת בזכות שלה בחברה ד’ בדוחותיה הכספיים המאוחדים.

היגד IV: כאשר חברה א’ מתקשרת בעסקה עם חברה ד’ לרכישת נכס, חברה א’ יכולה להכיר ב-100% מהרווח או ההפסד שנוצר לחברה ד’ ממכירת הנכס במועד שבו היא (חברה א’) תמכור את הנכס לחיצוניים.

 סמן את התשובה הנכונה ביותר מבין האפשרויות הבאות:

  • רק היגד III נכון.
  • רק היגדII נכון.
  • רק היגדים I ו- III נכונים.
  • רק היגדיםIII ו-IV נכונים.
  • רק היגדים I ו-IV נכונים.

 

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

 

להצגת הפתרון לחץ כאן

 

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ