שאלה על חברת עמרי בע”מ

 

שאלה מספר 1- IAS 12– מסים על ההכנסה:

חברת עמרי בע”מ (להלן: “החברה”) היא תאגיד מדווח כהגדרתו בחוק ניירות ערך, תשכ”ח 1968, אשר אגרות החוב שהונפקו על ידה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

החל ממועד הקמתה עוסקת החברה בייבוא ושיווק של מערכות שמע ומוצרים נלווים לרכבים.

בתחילת שנת 2017 החלה החברה במגעים לרכישה ולהשגת שליטה בחברת הורד בע”מ, המהווה עסק מתחרה של החברה.

לאחר משא ומתן ממושך בין הנהלת החברה לבין בעלי המניות של חברת הורד בע”מ סוכמו עיקרי תנאי הרכישה, למעט הדרך בה יבוצע צירוף העסקים.

לאור הסכום המשמעותי של המוניטין הגלום בעסקה, בוחנת הנהלת החברה שתי חלופות לצירוף העסקים, כדלהלן:

א. רכישת מלוא המניות של חברת הורד בע”מ (להלן: “רכישת המניות”).

ב. רכישת הנכסים נטו של הורד בע”מ (להלן: “רכישת הפעילות”).

יועץ המס של החברה הסב את תשומת לב ההנהלה כי בהתאם לתקנות מס הכנסה (שיעור פחת למוניטין), תשס”ג 2003, באם צירוף העסקים יבוצע בדרך של רכישת הפעילות, הפחת בשל המוניטין הגלום בעסקה לצרכי קביעת ההכנסה החייבת במס יותר בניכוי בשיעור של 10% לשנה החל משנת הרכישה. לעומת זאת, באם צירוף העסקים יבוצע בדרך של רכישת המניות, רשויות המס לא יתירו בניכוי לצרכי קביעת ההכנסה החייבת פחת בשל המוניטין.

שיעור המס החל על החברות הוא 25%.

לפניכם ארבעה היגדים אשר הועלו במסגרת ישיבה שהתקיימה בחברה לצורך בחינת מתווה צירוף העסקים עם חברת הורד בע”מ:

 1.

מנקודת מבט חשבונאית בין אם צירוף העסקים יהיה בדרך של רכישת המניות ובין אם בדרך של רכישת פעילות, במועד הרכישה לא נדרשת הכרה בהתחייבות למס נדחה בגין המוניטין.

 2.

אם צירוף העסקים יבוצע בדרך של רכישת הפעילות והערך בספרים של המוניטין בסוף שנת הרכישה נותר ללא שינוי (ערכו לא נפגם), נוצר בסוף השנה הפרש זמני חייב במס אשר בגינו נדרש להכיר בהתחייבות למס נדחה.

 3.

אם צירוף העסקים יבוצע בדרך של רכישת המניות ובשנים העוקבות הערך בספרים של המוניטין נפגם וערכו ירד, ייווצר הפרש זמני ניתן לניכוי בגינו, ונדרש יהיה להכיר בנכס מס נדחה במידה וצפוי שתהיה הכנסה חייבת שכנגדה ניתן יהיה לנצל את ההפרש הזמני הניתן לניכוי.

 4.

אם צירוף העסקים יבוצע בדרך של רכישת הפעילות והערך בספרים של המוניטין ממועד הרכישה נותר ללא שינוי, כי אז נדרש יהיה להציג בכל שנה (החל משנת הרכישה) במסגרת הביאור על המס התיאורטי (ביאור התאמה בין הוצאות המס בדוח רווח או הפסד החשבונאי לבין המכפלה של הרווח החשבונאי בשיעור המס העיקרי שחל על החברה) התאמה בגובה סכום ההפחתה של המוניטין המוכר לצורך מס כפול שיעור המס העיקרי החל על החברה.

סמנו את התשובה הנכונה:
א. רק היגדים 1 ו- 2 נכונים.

ב. רק היגדים 1 ו- 4 נכונים.

ג. רק היגדים 1, 3 ו- 4 נכונים.

ד. רק היגדים 2 ו- 3 נכונים.

ה. רק היגדים 2 ו- 4 נכונים.

כל הזכויות שמורות © מועצת רואי חשבון

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ