השאלה על קבוצת גולן בע”מ

קבוצת גולן בע”מ עוסקת בתחום הנדל”ן באמצעות החזקה בחברות בנות ובהסדר משותף כמפורט להלן:

  • חברת אלפא: מוחזקת 100% על ידי החברה ועוסקת בתחום הנדל”ן המניב בישראל, בהונגריה ובארה”ב. חלק ניכר מהכנסות חברת אלפא (בגין הנכסים בישראל) נובע משירותים שמעניקה חברת אלפא לחברות אחרות בקבוצה. ידוע כי רק חברת אלפא מספקת שירותים בין חברתיים.
  • חברת ביתא: מוחזקת 80% על ידי החברה ועוסקת בתחום הנדל”ן היזמי בישראל.
  • חברת גמא: מוחזקת 50% על ידי החברה ומהווה הסדר משותף המסווג כעסקה משותפת. חברת גמא עוסקת בביצוע עבודות בנייה כקבלן מבצע בישראל.

    נתונים נוספים:

  • הרווח המדווח למקבל ההחלטות הראשי בחברה עבור כל המגזרים הינו רווח תפעולי בנטרול פחת והפחתות, מימון ומיסים (EBITDA).
  • כל אחת מהחברות המוחזקות נסקרת בפני עצמה ומהווה מגזר פעילות של גולן. בנוסף, כל אחת מהמדינות בהן פועלת חברת אלפא בתחום הנדל”ן המניב מהווה גם היא מגזר פעילות נפרד.
  • נתוני חברת גמא נסקרים לפי 100%.

להלן מספר טענות בקשר להוראות IFRS 8 במקרה הנדון:

טענה 1: בביצוע ההתאמות בביאור על מגזרי פעילות, יש לנטרל 100% מההכנסות ומהרווח המדווח בגין חברת גמא. במידה שמקבל ההחלטות סוקר את רווחי האקוויטי ואת ההשקעה בחברת גמא באופן נפרד יש להציג רווחי אקוויטי והשקעה בעסקה משותפת במסגרת נתוני מידע.

טענה 2: במידה שמגזרי הנדל”ן המניב בישראל, בהונגריה ובארה”ב לא יעברו את המבחנים הכמותיים, בהכרח הם יוצגו במסגרת מגזר “אחרים”.

טענה 3: לא ניתן להציג תחת אותו ביאור על מגזרי פעילות גם מגזרים לפי אזורים גיאוגרפיים (מניב ישראל, מניב הונגריה ומניב ארה”ב) וגם מגזרים לפי שיוך עסקי (נדל”ן יזמי וקבלנות ביצוע).

סמן את ההיגד הנכון ביותר מבין ההיגדים הבאים?

  1. טענה 1 נכונה.
  2. טענה 2 נכונה.
  3. טענות 1 ו- 2 נכונות.
  4. טענות 1 ו- 3 נכונות.
  5. כל הטענות אינן נכונות.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ