שאלה על חברת הארדבנק בע”מ

חברת הארדבנק בע”מ (“החברה“), מעניקה לעובדיה כחלק מתנאי עבודתם בחברה פנסיה תקציבית. בהתאם לתכנית הפנסיה התקציבית, עובדי החברה צוברים בקצב מסוים זכויות פנסיה אשר ישולמו להם לאחר פרישתם לגמלאות. הקצבאות החודשיות להן זכאים העובדים מושפעות מהמשכורת האחרונה של העובד, משנות הוותק שלו בחברה עד לפרישה, וכן הן צמודות למדד המחירים לצרכן ממועד הפרישה ועד למועד כל תשלום.

בהתאם לתנאי הסכם הפנסיה התקציבית, החברה מחויבת להפקיד מדי חודש 20% ממשכורתו השוטפת של כל עובד לקופה ייעודית, אלא אם קיים עודף אקטוארי בקופה הייעודית ואז היא לא חייבת לבצע הפקדה. הקופה משלמת בעצמה את הקצבאות מדי חודש לעובד שפרש, אולם בהסכם בין הקופה הייעודית, החברה והעובדים נקבע כי אם הקופה תיכנס לגירעון אקטוארי, החברה תהיה מחויבת להשלים כל סכום שחסר בקופה באופן מיידי.

לפניך 4 היגדים בקשר לאמור לעיל ולהוראות תקן חשבונאות בינלאומי מספר 19:

  1. אם החברה אומדת את ההתחייבות בגין התכנית תוך שימוש בתזרים מזומנים במונחים ריאליים, עליה להוון תזרים זה בשיעור התשואה על אגרות חוב קונצרניות שקליות (היינו לא צמודות למדד המחירים לצרכן), באיכות גבוהה בישראל, לתקופה המתאימה.
  2. הסכם הפנסיה המתואר לעיל מהווה ‘תכנית להפקדה מוגדרת’.
  3. אם החברה כלל לא יכולה למשוך כספים מהקופה הייעודית, אזי לא ייתכן שבדוחותיה של החברה יוכר ‘נכס נטו’ בגין תכנית הפנסיה התקציבית.
  4. אם החברה יכולה למשוך את כל הכספים והנכסים המוחזקים על ידי הקופה הייעודית לפי דרישתה (ובמקרה כזה החברה תשלם בעצמה לעובדים את הקצבאות), אזי החברה יכולה לבחור מדיניות חשבונאית לפיה נכסי הקופה יקוזזו בדוח על המצב הכספי מההתחייבות בגין תכנית הפנסיה התקציבית.

מהם ההיגדים הנכונים ביותר מבין ההיגדים המצוינים לעיל?

  1. כל ההיגדים אינם נכונים.
  2. היגד 1 בלבד.
  3. היגד 2 בלבד.
  4. היגד 3 בלבד.
  5. היגד 4 בלבד.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט.

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ