תקן: תקן חשבונאות בינלאומי 34 דיווח כספי לתקופות ביניים

דיווח כספי לתקופות ביניים נועד לספק למשתמשים השונים מידע פיננסי לפרקי זמן קצרים משנה בכדי לאפשר להם לאתר באופן מוקדם נקודות תפנית בתוצאות ובנזילות של החברה.
דוחות הביניים אמורים לעזור לחיזוי טוב יותר הן של התוצאות השנתיות והן של תוצאות לתקופות ארוכות יותר. יחד עם זאת, יש לזכור כי דוחות כספיים לתקופת ביניים על פי מהותם מבוססים על אומדנים רבים במיוחד בשל אותן הכנסות והוצאות הנקבעות על בסיס שנתי.

הסוגיה העקרונית-
האם כללי החשבונאות שבמקור אשר פותחו על דוחות כספיים לתקופה של שנה ישימים בדיוק באותו אופן גם על דוחות כספיים לתקופות ביניים?
אם התשובה חיובית באופן מוחלט, אז הדיון בדיווח כספי לתקופות ביניים יהיה רק “תרגול” כיצד יש ליישם את התקנים השונים על תקופות הביניים. אולם, אם התשובה שלילית בחלקה, נצטרך למצוא פתרונות למקרים ומצבים מסוימים.
לשון אחר, מאחר ודוחות הביניים מהווים חלק מהדוח השנתי עולה השאלה האם עלינו לקחת בחשבון את העובדה שדוחות הביניים מהווים חלק אינטגרלי מהדוח השנתי כאשר אנו עורכים דוחות כספיים לתקופות ביניים ומיישמים את כללי החשבונאות בגינם? או שמא, עלינו להתייחס לדוח הביניים כתקופה שעומדת בפני עצמה, כמו הדוח השנתי?

 

 

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ