תקן: תקן חשבונאות בינלאומי 12 מסים על ההכנסה

מנקודת מבט חשבונאית, מסים על הכנסה מהווים הוצאה רגילה שהתהוותה בהשגת ההכנסה (ולא ייעוד של רווח – דהיינו, לא רואים ברשויות המס “כשותף” לרווחים).
בהתאם לכך הוצאות המס מוצגות במסגרת דוח רווח או הפסד ולא במסגרת דוח על השינויים בהון.

הבעיה החשבונאית: הטיפול החשבונאי (הכרה, מדידה…) במסים על הכנסה במסגרת הדוחות הכספיים. הקושי הנובע מהעובדה שחבות המס השוטפת מתבססת על הרווח לצרכי מס שנקבע על פי הוראות פקודת מס הכנסה בעוד שהוצאת המס צריכה “להתייחס” לרווח החשבונאי לפני מס שנקבע לפי כללי חשבונאות. על פי רוב, הרווח החשבונאי לפני מס המדווח בדוחות הכספיים (הרווח החשבונאי) אינו זהה לרווח לצרכי מס (הכנסה חייבת).

הסיבה להבדלים נובעת מהמטרות השונות המנחות בעריכת הדוחות הכספיים החשבונאים לעומת הדוחות לצרכי מס. כאשר הדוחות הכספיים החשבונאיים ערוכים על פי עקרונות חשבונאיים המבוססים על אובייקטיביות וניטראליות הדוחות לצרכי מס מושפעים משיקולים סוציאליים לאומים פוליטיים וכיוצא בזה.

פתרון: יש לבחון את מהות ההבדלים בין הרווח החשבונאי לבין הרווח לצרכי מס (להלן : ההכנסה החייבת), ובמידת הצורך לבצע את ההתאמות הנדרשות.

 

 

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ