תקן: תקן חשבונאות בינלאומי 33 רווח למניה

באופן עקרוני, רווח למניה הוא יחס פיננסי (בדומה ליחס מהיר, יחס הון למאזן, הון חוזר ויחסים פיננסיים אחרים) אשר משקף את הרווח למניה אחת בתקופה.
יחס זה אמור להצביע על מגמת הרווחיות של החברה. כך לדוגמא, אם בתקופה אחת הרווח למניה הסתכם ל- 10 ₪ למניה ובתקופה עוקבת ל- 12 ₪ למניה – ניתן לומר שהחברה נמצאת במגמת צמיחה.
חשוב להכיר בעובדה שההשוואה של הרווחיות האבסולוטית של חברה לתקופות קודמות עשויה להטעות. כך למשל, אם בשנה מסוימת חברה הרוויחה 100,000 ₪ (והונה עמד על 500,000 ₪) ובשנה העוקבת הרוויחה 150,000 ₪, אין זה אומר בהכרח שהחברה במגמת צמיחה וייתכן אף שהחברה בנסיגה (לדוגמא, אם היו לה הנפקות הון משמעותיות והונה בשנה העוקבת עמד על 1,500,000 ₪ במשך השנה). לעומת זאת, אם נשווה את הרווח למניה סביר להניח שהוא יצביע על נסיגה ברווחיות.

השימוש ברווח למניה לצרכי קבלת החלטות השקעה דורש מהמשקיעים להבין את הכללים ששימשו באופן החישוב, המגבלות בשימוש ביחס זה. כך לדוגמא, השוואת הרווח למניה בין חברות באותו ענף עשויה להטעות, היות וכמות המניות נקבעת באופן שרירותי בכל חברה. השוואה שכזו לא רלוונטית.

 

 

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ