שאלה על חברת אלימלך בע”מ

חברת אלימלך בע”מ (להלן: “החברה”) היא חברת החזקות אשר מניותיה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

החברה נהנית מהקלות דיווח ומפרסמת דוחות כספיים על בסיס חצי שנתי חלף הדיווח הרבעוני.

מניות החברה מוחזקות על ידי מספר רב של בעלי מניות רגילות וכך לא ניתן לזהות צד או צדדים אשר שולטים בחברה.

פעילות התקשורת של החברה מתבצעת באמצעות חברת אלישע בע”מ (להלן: “אלישע”), המוחזקת על ידי החברה בשיעור של 80% החל מיום 1 בינואר 2015 (להלן: “מועד הרכישה” או
“מועד צירוף העסקים”). הנח כי פעילות אלישע מהווה יחידה מניבה-מזומנים אחת. במועד הרכישה, תאם שווים ההוגן של הנכסים וההתחייבויות המזוהים של אלישע את ערכם בספרים. בדוחותיה הכספיים של אלישע כלול זיכיון אשר ערכו בספרי אלישע במועד הרכישה הסתכם ב- 6,667 אלפי ש”ח, והפחתתו אינה מותרת בניכוי לצרכי מס (הנח כי ממועד רכישתו על ידי אלישע בסיס המס של הזיכיון הוא אפס). סכום המוניטין שהוכר במועד צירוף העסקים הסתכם ב- 3,500 אלפי ש”ח. (הנח כי החברה לא שילמה פרמיית שליטה בגין רכישת מניות אלישע).

החברה מודדת את הזכויות שאינן מקנות שליטה על בסיס החלק היחסי בסכומים שהוכרו בגין הנכסים המזוהים נטו של אלישע.

נתונים נוספים:

  1. בתחילת שנת 2016 התקבלה החלטת הממשלה לפתוח את שוק התקשורת לתחרות אינטנסיבית,

    וכבר בחודש מרץ 2016 פורסם מכרז למכירת שני רישיונות חדשים לספקי תקשורת. בעקבות החלטת הממשלה ופרסום המכרז הגיש מנכ”ל החברה לדירקטוריון תחזית פאסימית לגבי תוצאות הפעילות העתידיות וביקש לקיים דיון אסטרטגי דחוף בנושא.

    בדוחותיה הכספיים המאוחדים של החברה ליום 30 ביוני 2016 נרשם הפסד לראשונה של 500 אלפי ש”ח בגין ירידת ערך מוניטין.

  2. במהלך חודש דצמבר 2016 התקיימו מספר ישיבות דירקטוריון בחברה, ולקראת סוף חודש דצמבר התקבלה החלטה למכור את פעילות התקשורת באמצעות מכירת מלוא מניות אלישע.

    הנח כי ביום 31 בדצמבר 2016 המכירה צפויה ברמה גבוהה וכן חזוי שתוך שנה אחת תושלם המכירה. כמו כן, מניות אלישע זמינות למכירה מידית במצבן הנוכחי.

  3. בחודש נובמבר 2017, למרות מאמצי השיווק של החברה טרם נמצא קונה למניות אלישע (במחיר בו שווקו על ידי החברה), ובעקבות כך התכנס דירקטוריון החברה בכדי לבחון את כדאיות מימוש מניות אלישע במחיר נמוך יותר. ולאחר דיון נוקב, החליט דירקטוריון החברה לחדול מניסיונות המכירה ולחלק את מלוא ההשקעה באלישע כדיבידנד בעין לבעלי מניות החברה באופן יחסי להחזקותיהם בחברה. הדיבידנד הוכרז ביום 15 בדצמבר 2017 לחלוקה בעוד חודש ימים.

    ביום 31 בדצמבר 2017, החזקותיה של החברה במניות אלישע זמינות לחלוקה מידית במצבן הנוכחי והחלוקה שלהן צפויה ברמה גבוהה (highly probable).

    הנח כי עלויות החלוקה הצפויות הינן 100 אלפי ש”ח.

  4. ביום 15 בינואר 2018 חילקה החברה בפועל את מלוא החזקותיה באלישע לבעלי מניותיה באופן יחסי להחזקותיהם בחברה.
  5. להלן נתונים מתוך מאזני הבוחן של אלישע לגבי הנכסים וההתחייבויות המזוהים של אלישע למועדים נבחרים (באלפי ש”ח):


הערות:

הערה 1- השינוי בערכם נובע מפחת בלבד בכל תקופות הדיווח האמורות.
הערה 2- ההתחייבות בגין מסים נדחים נובעת מהרכוש הקבוע בלבד.

מדיניותה החשבונאית של החברה היא להתייחס ליתרות מסים נדחים בגין פריט הנכלל בקבוצת מימוש, כחלק מקבוצת המימוש.

  • שיעור המס החל על כל אחת מהחברות הוא 25%.
    להלן נתונים בדבר השווי ההוגן של 100% ממניות אלישע בבורסה לניירות ערך למועדים שונים:


בכל המועדים האמורים, עלויות המכירה מהוות 2% מתמורת המכירה, ואילו עלויות החלוקה מהוות 100 אלפי ש”ח.

כמו כן, בכל המועדים האמורים, יש להניח כי שווי השימוש של קבוצת המימוש (אלישע) גבוה מערכה בספרים.

נדרש-
. להציג את הביאור הנדרש בהתאם לסעיף 38 לתקן דיווח כספי בינלאומי 5, נכסים לא שוטפים המוחזקים למכירה ופעילויות שהופסקו, כפי שיוצג בדוחותיה הכספיים המאוחדים של החברה ליום 31 בדצמבר 2016, 30 ביוני 2017 ו- 31 בדצמבר 2017

ב. להציג את יתרת הזכויות שאינן מקנות שליטה כפי שיופיעו בדוחות הכספיים המאוחדים של החברה ליום 30 ביוני 2017 וליום 31 בדצמבר 2017.

ג. מהי יתרת ההתחייבות בגין דיבידנד לשלם ערב חלוקת המניות של אלישע כדיבידנד לבעלי המניות, ומהו הרווח או ההפסד אשר יירשם במועד חלוקת הדיבידנד בפועל, אם בכלל, כל זאת בהינתן שלא חל שינוי ביתרות והערכים של הנכסים וההתחייבויות של אלישע מיום 31 בדצמבר 2017 ועד למועד החלוקה בפועל.

ד. לחשב ולהציג את יתרת המוניטין, הרכוש הקבוע והזיכיון ליום 31 בדצמבר 2017 בהנחה שאלישע אינה עורכת דוחות כספיים לתקופות ביניים (עורכת אך ורק דוחות כספיים שנתיים).

בתשובתך יש להציג חישובי עזר והסברים מלאים ומפורטים.

כל הזכויות שמורות © מועצת רואי חשבון

Read More


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ