שאלה על חברת שקלמן

חברת שקלמן (להלן – “החברה“) מחזיקה 40% מזכויות ההצבעה בחברת שלקום. 12 חברות נוספות מחזיקות, כל אחת, 5% מזכויות ההצבעה בשלקום. הסכם בעלי המניות מעניק לחברה זכות בלעדית למנות, להדיח ולקבוע את התגמול של ההנהלה האחראית להתוויה של הפעילות הרלוונטית. בכדי לשנות את ההסכם נדרש רוב של שני שליש מכלל בעלי המניות.

להלן מספר טענות בקשר לאמור לעיל:

טענה א‘ – ניתן לקבוע, כי על סמך הגודל המוחלט של ההחזקה של החברה בשלקום, הגודל היחסי ופיזור ההחזקות במניות על ידי 12 החברות האחרות, יש לחברה כוח השפעה (ללא צורך להידרש לזכות הבלעדית של החברה למנות, להדיח ולקבוע את התגמול של ההנהלה).

טענה ב’ – לא ניתן לקבוע רק על סמך הגודל המוחלט של ההחזקה של החברה בשלקום, הגודל היחסי ופיזור ההחזקות במניות על ידי 12 החברות האחרות, שיש לחברה כוח השפעה, אולם ככל שהסבירות שהחברה תממש בפועל את זכותה למנות, להדיח או לקבוע את התגמול להנהלה הינה גבוהה (מעל 50%), הרי שניתן לקבוע שיש לחברה כוח השפעה.

טענה ג’ – לא ניתן לקבוע רק על סמך הגודל המוחלט של ההחזקה של החברה בשלקום, הגודל היחסי ופיזור ההחזקות במניות על ידי 12 החברות האחרות, שיש לחברה כוח השפעה, אולם ככל שלחברה ישנה גם הזכות בלעדית לאשר יציאה הונית גדולה יותר מאשר זו שנדרשת במהלך העסקים הרגיל, או לאשר הנפקה של מכשירים הוניים או מכשירי חוב, הרי שניתן לקבוע שיש לחברה כוח השפעה.

טענה ד’ – לא ניתן לקבוע רק על סמך הגודל המוחלט של ההחזקה של החברה בשלקום, הגודל היחסי ופיזור ההחזקות במניות על ידי 12 החברות האחרות, שיש לחברה כוח השפעה. יחד עם זאת, לאור הזכות החוזית של החברה למנות, להדיח או לקבוע את התגמול של ההנהלה, ניתן לקבוע כי יש לחברה כוח השפעה.

בחר/י את התשובה הנכונה:

  1. רק טענה ד’ נכונה.
  2. רק טענה א’ נכונה.
  3. רק טענה ב’ נכונה.
  4. רק טענה ג’ נכונה.
  5. אף טענה אינה נכונה.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט.

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ