השאלה על IAS 33


לפנייך 4 היגדים בקשר להוראות תקן חשבונאות בינלאומי 33 (IAS 33):

  1. בהינתן שהחברה מציגה רווח בסיסי למניה חיובי, קיומן של אופציות מכר או רכש שנרכשו על ידי החברה על מניותיה ומסווגות על ידי החברה כהון, לא יכללו בחישוב הרווח המדולל למניה מאחר שהשפעתן היא אנטי מדללת בהכרח.
  2. מניות רגילות של החברה אשר הנפקתן מותנית בהתקיימות אירוע עתידי ישוקללו ברווח הבסיסי למניה כבר במועד ההסכם, בטרם התקיימות האירוע העתידי, מכיוון שהן חלק ממחזור המניות הרגילות של החברה.
  3. יש להכליל בחישוב הרווח הבסיסי למניה מניות שיונפקו בעתיד כתוצאה מהמרה של הלוואה שיש חובה להמירה רק מהמועד שבו תסולק ההתחייבות בהתאם להוראות תקן בינלאומי IAS 39 ולא ממועד נטילת ההלוואה.
  4. במצב שבו החברה מנפיקה אופציות רכש על מניותיה אשר ניתנות להמרה תמורת תוספת מימוש קבועה, ולחברה הזכות לבחור את אופן הסילוק של האופציה נטו במזומן או ברוטו במניות, אין לכלול את המכשיר במסגרת חישוב הרווח המדולל למניה מאחר שזכות אופן הסילוק הינה בידי החברה.
[qsm quiz=1]

 

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ