השאלה על משרד רו”ח מזרחי, דריקס ושות’

בדיון שנערך במשרד רו”ח מזרחי, דריקס ושות’ בדבר הצגת דוחות כספיים הושמעו הדעות וחילופי הדברים כדלקמן:

רו”ח שמעון: הצגת נכסים ו/או התחייבויות במסגרת נכסים (התחייבויות) שוטפים/שוטפות תחול רק כאשר סכומים יושבו או יסולקו לכל היותר תוך 12 חודשים לאחר תקופת הדיווח.

רו”ח גיא: אני מסכים עם טענתו של רו”ח שמעון ורק אוסיף שהצגת מסים נדחים תהיה תמיד במסגרת נכסים (התחייבויות) שוטפים/שוטפות כאשר ישות אכן מציגה כסיווגים נפרדים שוטף-לא שוטף.

רו”ח דניאל: אני לא מסכים את טענתו של רו”ח שמעון היות שישנן חברות שהמחזור התפעולי שלהם עולה על 12 חודשים ובמקרים אלו סיווג של נכסים וההתחייבויות יעשה ברמה העקרונית לפי תקופת המחזור התפעולי.

רו”ח עינב: אם ישות אינה עומדת באמות מידה פיננסיות שנקבעו לה ע”י נותן האשראי בסוף תקופת הדיווח, כך שההלוואה שנטלה עומדת לפירעון מידי יש לסווג את ההלוואה כולה כהתחייבות שוטפת אלא אם עד לסוף תקופת הדיווח הושלם הסכם למחזור או לדחיית פירעון של תשלומים מרצונו של נותן האשראי לתקופה העולה על 12 חודשים.

טענתם של מי מבין רואי החשבון היא הנכונה ביותר?

  1. רו”ח דניאל ורו”ח עינב.
  2. רו”ח עינב.
  3. רו”ח שמעון ורו”ח גיא.
  4. רו”ח דניאל.
  5. רו”ח שמעון ורו”ח עינב.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

 

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ