שאלה על חברת עתליה בע”מ


חברת עתליה בע”מ (להלן “החברה”) היא חברה ציבורית אשר מניותיה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה העניקה לעובדיה ביום 1 לינואר 2016 (להלן “מועד ההענקה”) 1,000,000 כתבי אופציה לרכישת מניותיה ללא תמורה, ובלבד שיתמידו בעבודתם במשך 3 שנים ממועד ההענקה.

כמו כן, בהתאם לתנאי ההענקה:

  1. כל כתב אופציה ניתן למימוש למניה אחת תמורת תוספת מימוש בסך 5 ש”ח לכל כתב אופציה.
  2. האופציות שהוענקו יהיו חסומות למשך ארבע השנים הראשונות, לשון אחר- לא ניתן יהיה לממשן עד ליום 31 בדצמבר 2019 (להלן “תקופת החסימה”).
  3. כתבי האופציה ניתנים למימוש במשך שנה אחת מסוף תקופת החסימה (דהיינו עד ליום 31 בדצמבר 2020).
  4. כתבי האופציה זכאים לדיבידנדים (ככל שיוכרזו) בגין מניות הבסיס בתקופת החסימה באופן בו סכום הדיבידנדים שחולקו בתקופת החסימה יקטינו בהתאמה את מחיר המימוש. לא תבוצע התאמה למחיר המימוש בגין דיבידנדים (ככל שיוכרזו) בשנת 2020.

במדידת שוויים ההוגן של כתבי האופציה במועד ההענקה התבססה החברה על מודל בלק שולס- מרטון (להלן “מודל B&S“) ובהתאם להוראות IFRS 2.

הניחו כי בהתבסס על ניסיון העבר החברה אינה חוזה מימוש מוקדם של האופציות על ידי העובדים, דהיינו אומדן אורך החיים החזוי של האופציות הוא 5 שנים.

לפניכם ארבעה היגדים המתייחסים ליישום מודל B&S באמידת השווי ההוגן של כתבי האופציה שהוענקו במועד ההענקה:

סמנו את התשובה הנכונה:

  1. רק היגד א’ נכון.
  2. רק היגדים א’ ו-ג’ נכונים.
  3. רק היגד ב’ נכון.
  4. רק היגד ג’ נכון.
  5. רק היגד ד’ נכון.

כל הזכויות שמורות © מועצת רואי חשבון

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ