שאלה על חברת שלמה פייב בע”מ

חברת שלמה פייב בע”מ (להלן – “החברה“) פועלת כיבואנית רכבים. לצורך נסיעות מבחן לרוכשים פוטנציאליים, החברה מחזיקה, בפריסה ארצית, 50 מכוניות זמינות לנסיעות מבחן (להלן – “מכוניות המבחן“). בחירת המכוניות שישמשו לנסיעות מבחן הינה אקראית ואינה קשורה למאפיינים מסוימים של המכוניות. מכוניות המבחן משמשות לצורך נסיעות מבחן בדרך כלל בין חצי שנה ועד שנה וחצי ולאחר מכן נמכרות כמכוניות משומשות. המחזור התפעולי הממוצע של החברה במכירת מכוניות הינו שנה.

סמן את התשובה הנכונה ביותר מבין האפשרויות הבאות:

  1. מכוניות המבחן יוצגו בדוח על המצב הכספי כמלאי אף אם התקופה שחלפה ממועד רכישתן ועד למועד מכירתן עלתה על המחזור התפעולי הממוצע.
  2. מכוניות המבחן יוצגו בדוח על המצב הכספי כרכוש קבוע.
  3. מכוניות המבחן יוצגו בדוח על המצב הכספי כנכס בלתי מוחשי.
  4. מכירת מכוניות המבחן היא חלק מפעילותה הסדירה של החברה. לכן, התמורה ממכירתן בניכוי עלותן תוצג נטו בסעיף המכירות של החברה.
  5. מכוניות מבחן ששימשו בפועל לתקופה קצרה משנה יוצגו כמלאי ומכוניות מבחן ששימשו בפועל כמכוניות מבחן לתקופה ארוכה משנה יוצגו כרכוש קבוע.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט.

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ