שאלה על חברת מרים בע”מ

חברת מרים בע”מ (להלן: “החברה”) היא חברה פרטית אשר מכינה את דוחותיה הכספיים לפי תקני הדיווח הכספי הבינלאומיים. החברה מחזיקה ב- 80% מהון המניות של חברת דבורה בע”מ (להלן: “דבורה”) אשר מניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

בישיבת הדירקטוריון של החברה לתום שנת 2016 נבחנו חלופות אפשריות לרכישת המניות המוחזקות על ידי הציבור והפיכת דבורה לחברה פרטית. היועץ המשפטי של החברה ציין כי בהתאם לתקנות ניירות ערך (הצעת רכש) התש”ס 2000 (להלן: “תקנות הצעת רכש”) ניתן לפרסם הצעת רכש מלאה למניות הציבור בשתי דרכים:

  1. דבורה תרכוש את מניות הציבור, ככל שתהא היענות להצעת הרכש (להלן: “חלופה א’“).
  2. החברה תרכוש את מניות הציבור, ככל שתהא היענות להצעת הרכש (להלן: “חלופה ב’“).

כמו כן, להערכת היועץ המשפטי של החברה, העלויות הכרוכות שניתן ליחסן במישרין לרכישת המניות (להלן: “עלויות הצעת הרכש”) תחת כל אחת מהחלופות הינן זהות.

יש להניח כי רק במקרה של היענות מלאה החברה או דבורה (בהתאם לחלופה שתיבחר) מחויבת לרכוש את מלוא מניות הציבור במזומן.

בדיון שנערך בדירקטוריון התבקשו היועצים החשבונאיים של החברה לחוות את דעתם לגבי ההשלכות של אימוץ כל אחת מהחלופות על הדוחות הכספיים הנפרדים ו/או המאוחדים של החברה.

לפניכם ארבעה היגדים:

א.

ככל שתהא היענות מלאה להצעת הרכש, ההון בדוחות הכספיים המאוחדים יקטן בסכום זהה ללא קשר לזהות המציעה.

ב.

ככל שתהא היענות חלקית להצעת הרכש והחברה או דבורה יבחרו שלא להשלים את הצעת הרכש, עלויות הצעת הרכש ייזקפו בהכרח כהוצאה בדוחות הכספיים המאוחדים, ללא קשר לזהות המציעה.

ג.

ככל שתאומץ חלופה א’ ותהא היענות מלאה להצעת הרכש, במחיר העולה על ערכם המאזני של הנכסים נטו של דבורה בספרי החברה, כי אז בדוחותיה הכספיים הנפרדים של החברה המוצגים לפי תקנה 9ג’ לתקנות ניירות ערך (דו”חות תקופתיים ומידיים) התש”ל 1970, בהכרח יתרת ההשקעה בדבורה תקטן.

ד.

ככל שחלופה ב’ תיושם בדרך של הצעת רכש חליפין למניות החברה ותהא היענות מלאה להצעת הרכש, כי אז ההון בדוחות הכספיים המאוחדים יקטן בגובה עלויות הצעת הרכש.

 

סמנו את התשובה הנכונה:
 א כל ההיגדים נכונים.
ב. רק היגדים ב’, ג’ ו- ד’ נכונים.
ג. רק היגדים א’, ג’ ו- ד’ נכונים.
ד. רק היגדים ג’ ו- ד’ נכונים.
ה. רק היגדים א’ ו- ד’ נכונים.

כל הזכויות שמורות © מועצת רואי חשבון

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ