חברת שמואל בע”מ

 

חברת שמואל בע”מ (להלן: “החברה”) היא חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

בהתאם לדיני העבודה ולחוק פיצויי הפיטורין בישראל נדרשת החברה לשלם פיצויים לעובד בעת פיטורין או פרישה או לבצע הפקדות שוטפות לפי סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין, התשכ”ג 1963, לפיו נקבע כי הפקדותיה השוטפות של החברה בקרנות פנסיה ו/או בפוליסות בחברות הביטוח, פוטרות אותה מכל התחייבות נוספת לעובדים בגינם בוצעו ההפקדות (להלן: “סעיף 14”).

אם סעיף 14 חל על החברה והעובד, העובד יהיה זכאי לכספי הפיצויים בין אם העובד פוטר על ידי החברה ובין אם התפטר מרצונו.

לחברה קיימת תכנית לפיצויים לעובדיה בהתאם להוראות סעיף 14 (להלן: “תכנית הפיצויים”).

נוסף על התכנית האמורה, לחברה מחויבות לשלם לכל אחד מעובדיה הבכירים משכורת במשך 3 חודשי הסתגלות (להלן: “דמי ההסתגלות”), וזאת רק במקרים בהם החליטה החברה לפטר את העובד הבכיר בטרם הגיע לגיל הפרישה. כמו כן, העובד אינו נדרש לתת שירותים לחברה במהלך תקופת ההסתגלות. התחייבות החברה לתשלום דמי הסתגלות אינה מכוסה על ידי הפקדות שוטפות על שם העובדים.

להלן ארבעה היגדים בנוגע לטיפול החשבונאי של תכנית הפיצויים ודמי ההסתגלות המתוארות לעיל בהתאם להוראות תקן חשבונאות בינלאומי 19, הטבות עובד:

תכנית הפיצויים מהווה ‘הטבות לאחר סיום העסקה’ כהגדרתם והיא תסווג ותטופל כ’תכנית להטבה מוגדרת’ ככול שהחברה חוזה ששכר העובדים יעלה בעתיד.תכנית הפיצויים מהווה ‘הטבות לאחר סיום העסקה’ כהגדרתם והיא תסווג ותטופל כ’תכנית להפקדה מוגדרת’. יחד עם זאת מרכיב סכומי הפיצויים אשר חזויים להיות משולמים לעובדים לפני 12 חודש מתום תקופת הדיווח השנתית יסווג ויטופל כ’הטבות עובד לטווח קצר’.בחישוב המחויבות האקטוארית של תכנית הפיצויים, על החברה להביא בחשבון את העובדים הבכירים שיפוטרו בטרם הגיעם לגיל פרישה ואת סך ימי ההסתגלות אשר ישולמו להם בפועל.מחויבות החברה לשלם דמי הסתגלות לעובדים הבכירים מהווה ‘הטבות בגין פיטורין’ כהגדרתם, ולפיכך תסווג ותטופל בהתאם.
סמנו את התשובה הנכונה:
א. רק היגד 4 נכון.

ב.רק היגדים 2 ו- 4 נכונים.

ג. רק היגד 3 נכון.

ד. רק היגדים 1 ו- 3 נכונים.

ה. רק היגד 2 נכון.

כל הזכויות שמורות © מועצת רואי חשבון

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ