שאלה על חברת בנייה ירוקה בע”מ

בתאריך 1.1.14 התקיימה ישיבה בחברת בנייה ירוקה בע”מ (להלן – “החברה“) לקראת פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2013. בישיבה זו הפנה סמנכ”ל הכספים את תשומת לב הנוכחים, לעובדה כי לחברה התחייבות כספית בסכום משמעותי כלפי מחזיקי אג”ח אשר מועד פירעונה הינו ב- 1.3.15, כלומר בעוד שנה וחודשיים. ידוע כי לחברה אין מקורות כספיים לפירעון ההתחייבות והיא לא צפויה להשיג מקורות אלה עד ליום 1.3.15, מצב שעלול להעמיד את החברה בפני סכנת חדלות פירעון.

לאור האמור לעיל, טען חשב החברה כי יש להוסיף גילוי בביאורים לדוחות הכספיים לשנת 2013 על קיומם של ספקות משמעותיים לגבי המשך קיומה של החברה כעסק חי.

מנכ”ל החברה שהיה עד לחילופי הדברים, התערב וטען שלדעתו לא נדרש הגילוי האמור בביאורים לדוחות הכספיים.

בחר את ההיגד הנכון ביותר:

  1. החשב צודק, מאחר שהתקנים הרלוונטיים מחייבים לכלול גילוי במקרה מסוג זה על קיומם של ספקות משמעותיים להמשך קיומה של החברה כעסק חי.
  2. המנכ”ל צודק, מאחר שמועד פירעון ההתחייבות הינו למעלה מ- 12 חודשים מתום תקופת הדיווח (31.12.2013) והמשמעות היא שאין ספקות משמעותיים לגבי המשך קיומה של החברה כעסק חי בשנה הקרובה.
  3. המנכ”ל צודק, מאחר שהוספת התייחסות לבחינת הנחת עסק החי מוטלת על רו”ח המבקר, ולא על ההנהלה.
  4. החברה אינה מחויבת בהתאם לתקנים הרלוונטיים לבחון את הנחת העסק החי, אולם במקרה דנן גילוי שכזה יספק מידע מהימן יותר על החברה ולכן ראוי לשקול להוסיף את הגילוי בביאורים לדוחות הכספיים.
  5. הוספת גילוי על קיומם של ספקות משמעותיים להמשך קיומה של החברה כעסק חי עלולה לגרום לקריסת החברה ועל כן בהתאם להוראות המסגרת המושגית, אין לכלול בדוחות הכספיים גילוי שעלול לגרום לקריסת החברה. לחילופין על החברה לפעול להשגת המקורות לפירעון ההתחייבות.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט.

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ