שאלה בנושא מדידת שווי הוגן

בחודש פברואר 2016, רכשה חברה א’ 5% ממניות של חברה ב’ במסגרת הקצאה פרטית שביצעה חברה ב’. חברה ב’ הינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במסגרת הסכם ההקצאה נקבע, כי חברה ב’ תנקוט במאמץ סביר על מנת לסייע לחברה לרשום את המניות שנרכשו על ידה על שם החברה לרישומים, כך שיתאפשר לסחור בהן בבורסה (לאחר תקופת חסימה בת חצי שנה שנדרשת בהתאם להוראות הדין), ואולם פעולה זו לא בוצעה עד ליום 31.12.2016 (לאחר חלוף תקופת החסימה). כפועל יוצא, על המניות שמחזיקה חברה א’ בחברה ב’ חלה מגבלה המונעת את רישומן למסחר בבורסה בת”א. היות שמתקיים במניות חברה ב’ “שוק פעיל”, חברה א’ הציגה את השקעתה בחברה ב’ בדוחותיה הכספיים לשנת 2016 בהתאם למחיר המצוטט של מניית חברה ב’ בבורסה.

בחר בהיגד הנכון ביותר מבין האפשרויות הבאות:

  1. במקרה שמדובר במגבלה המוטלת על המניות ולא על המחזיק, יש להביא זאת בחשבון במדידת השווי ההוגן של ההשקעה.
  2. חברה א’ פעלה בצורה נאותה, מכיוון שיש למדוד את השווי ההוגן של מניות חברה א’ בהתאם למחיר בבורסה (ללא התאמות כלשהן) (רמה 1) ואין לסטות ממנו בשום מקרה.
  3. במקרה שמדובר במגבלה המוטלת על המחזיק ולא על המניות יש להביא זאת בחשבון במדידת השווי ההוגן של ההשקעה.
  4. היות שחלה מגבלה המונעת את הרישום למסחר, אין אפשרות למדוד את ההשקעה בשווי הוגן, על כן יש למדוד אותה בהתאם למודל העלות בלבד.
  5. רק כאשר מדובר על מגבלה המוטלת הן על המחזיק והן על המניות, יש להביא זאת בחשבון במדידת השווי ההוגן של ההשקעה.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט.

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ