השאלה על חברת איימג’

חברת איימג’ (להלן: “החברה“) הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה הוקמה בשנת 2013 ועוסקת החל ממועד הקמתה ברכישה ומכירה של שטחי פרסום באינטרנט.

החברה נוהגת להעניק לעובדי ההנהלה שלה כתבי אופציה למניותיה המותנים בתקופת שירות בלבד (להלן: “תכנית התגמול”).

על פי פקודת מס הכנסה, החברה יכולה לבחור לגבי תכנית התגמול במסלול פירותי (במסגרתו מוכרת לחברה הוצאה בגובה הפער בין מחיר המניה לתוספת המימוש, במועד מימוש כתב האופציה למניה על ידי העובד) או במסלול הוני.

 

להלן מספר טענות בלתי תלויות העוסקות בהשפעת תכנית התגמול על דוחותיה הכספיים של החברה:

  1. במידה ומחיר המניה יהיה גבוה מתוספת המימוש ועל כן כתבי האופציה ימומשו על ידי העובדים למניות החברה, הון החברה במועד מימוש כתבי האופציה יהיה בהכרח גבוה יותר במידה והחברה תבחר במסלול הפירותי.
  2. במידה וכתבי האופציה שהוענקו לעובדים יפקעו, סך ההשפעה המצטברת על ההון תהיה זהה בין אם החברה בחרה לטפל בתוכנית התגמול לפי המסלול הפירותי ובין אם לפי המסלול ההוני.
  3. במידה ובמועד ההענקה לא ניתן לאמוד באופן מהימן את שווים ההוגן של כתבי האופציה, ההשפעה המצטברת של תכנית התגמול על הון החברה תהיה זהה להענקה עם תנאים זהים אשר מסולקת במזומן (במסגרתה יקבל העובד מזומן בגובה הפער בין מחיר המניה לתוספת המימוש).

 

אילו מהטענות לעיל נכונה?

  1. טענה 1 בלבד.
  2. טענה 2 בלבד.
  3. טענה 3 בלבד.
  4. טענות 1 ו- 2 בלבד.
  5. טענות 2 ו- 3 בלבד.
  6. כל התשובות לעיל אינן נכונות.

 


כל הזכויות שמורות © [המרכז הבינתחומי הרצליה]

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ