השאלה על חברת אחד בע”מ

חברת אחד בע”מ (להלן – “החברה“) הינה חברה ישראלית פרטית אשר הוקמה ביום 1 בינואר 2016. כחלק משאיפה עתידית להנפיק את מניותיה למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בחרה החברה, על אף היותה חברה פרטית כאמור לעיל, לערוך דוחות כספיים בהתאם לתקני דיווח כספי בינלאומיים (IFRS). בדיון שנערך בחברה בדבר אופן יישום והצגת הדוחות הכספיים לשנת 2016 טרם אישורם בדירקטוריון, הושמעו הטענות הבאות:

רו”ח שי (חשב): היות שמדובר בחברה חדשה, אשר מעוניינת להנפיק את מניותיה למסחר בבורסה, עלינו לזכור כי הזהירות קודמת לכל, דהיינו, עלינו להיות מאוד שמרנים בכל הנוגע להצגת הנתונים בדוחות הכספיים. עקרון שמרנות זה, יעמוד לנו בהמשך, כאשר נפנה להנפקת מניות החברה.

רו”ח איתי (סמנכ”ל הכספים): אני לא מסכימה עם שי. אוסיף ואומר שהצורה המשפטית קודמת לכל. במצב שבו, יש סתירה בין המהות הכלכלית לבין המהות המשפטית, תמיד נבחר בצורה המשפטית.

גברת מיכל (מנכ”לית): מבחינתי, הכי חשוב שעקרון ההשוואתיות יישמר. אם אנו רוצים להנפיק את מניות החברה למסחר בבורסה, המשקיעים הפוטנציאליים חייבים לקבל “תמונה” ברורה ואחידה בכל הנוגע לתוצאות החברה בהשוואה לענף בה היא פועלת.

רו”ח יאיר (מבקר חיצוני): עלינו לזכור שאנו פועלים בהתאם לתקני דיווח כספי בינלאומיים, מכאן, עלינו לעמוד בראש ובראשונה בהוראות המסגרת המושגית לדיווח כספי שכן היא מהווה את התשתית לכללי החשבונאות וקודמת לכל.

סמן את התשובה הנכונה ביותר מבין האפשרויות הבאות:

  1. כל הטענות אינן נכונות.
  2. רק רו”ח שי צודק.
  3. רק רו”ח איתי צודק.
  4. רק גברת מיכל צודקת.
  5. רק רו”ח יאיר צודק.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ