השאלה על חברת גאון

חברת ‘גאון’ בע”מ (להלן: “החברה”) הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, העוסקת בייצור מוצרי קוסמטיקה. החברה מחזיקה ב- 70% מהון המניות של חברת ‘יהורם’ בע”מ, החל ממועד הקמתה ביום 1 בינואר 2014.

ביום 31 בדצמבר 2016 העניקה החברה ליהורם הלוואה בסך 100,000 ש”ח. ההלוואה אינה נושאת ריבית והיא נפרעת בתשלום אחד ביום 31 בדצמבר 2020. שוויה ההוגן של ההלוואה למועד מתן ההלוואה הינו 80,000 ש”ח.

 

נתון נוסף:

שיעור המס החל על החברה ועל יהורם הינו 25%.

 

בדיון שנערך בין חברי מחלקת הכספים בחברה הועלו הטענות הבאות באשר להשפעת ההלוואה על דוחותיה הכספיים של יהורם ועל דוחותיה הכספיים המאוחדים של החברה:

  1. יתרת המסים הנדחים הנובעת מההלוואה תהיה בהכרח גבוהה יותר (בערך מוחלט) בדוח על מצב כספי המאוחד של החברה ליום 31 בדצמבר 2016, מאשר בדוח על מצב כספי של יהורם לאותו המועד.
  2. השפעת ההלוואה (בערך מוחלט) על סך ההון בדוח על מצב כספי של יהורם ליום 31 בדצמבר 2016 תהיה גדולה יותר, מאשר השפעתה על סך ההון בדוח על מצב כספי המאוחד של החברה לאותו המועד.
  3. השפעת ההלוואה (בערך מוחלט) על הדוח על רווח או הפסד של יהורם לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2016 תהיה גדולה יותר, מאשר השפעתה על הדוח על רווח או הפסד המאוחד של החברה לאותה התקופה.
  4. להלוואה לא תהיה השפעה הן על סך ההון המיוחס לבעלים של החברה כפי שיוצג בדוח על מצב כספי המאוחד של החברה ליום 31 בדצמבר 2016 והן על הדוח על רווח או הפסד המאוחד של החברה לשנה שהסתיימה באותו תאריך.

 

מי מבין הטענות לעיל נכונה:

  1. טענה 1 בלבד.
  2. טענה 2 בלבד.
  3. טענה 3 בלבד.
  4. טענה 4 בלבד.
  5. כל התשובות לעיל אינן נכונות.


כל הזכויות שמורות © [המרכז הבינתחומי הרצליה]

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ