השאלה על חברת משברים פיננסיים בע”מ

במהלך ישיבת מנהלים של חברת משברים פיננסים בע”מ (להלן – “החברה“) בקשר לעריכת הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2015, התעוררה שאלה האם ניתן ליצור בגין הפסד מועבר משנים קודמות בסך של 200,000 ₪, נכס מס נדחה כאשר ידוע כי עד ליום 31.12.14 לא נוצר בגינו נכס מס נדחה. שנת 2015 הסתיימה ללא רווח או הפסד וכן נכון ליום 31.12.15 צופה החברה הכנסה חייבת במס בעתיד הנראה לעין הגבוהה מסך ההפסד המועבר.

שיעורי המס הידועים ליום 31.12.15 הינם:

עד וכולל 2014 – 25%.

2015 – 30%.

2016 ואילך 35%.

להלן טענות שהושמעו במהלך ישיבת המנהלים של החברה:

מנהל א’ – על החברה ליצור נכס מס נדחה בגובה כל ההפסד המועבר לפי שיעור המס של השנה בגינה נוצר ההפסד, כלומר לפי 25%. כתוצאה מטיפול זה תכיר החברה בשנים הבאות רק בהטבת מס שוטפת בדוח רווח או הפסד כתוצאה מקיזוז ההכנסה החייבת בגובה ההפסד.

מנהל ב’ – בהתאם להוראות תקן חשבונאות בינלאומי 12 אין זה משנה האם החברה צופה הכנסה חייבת בעתיד ואם לאו. על החברה ליצור נכס מס נדחה רק בגובה ההפרשים הזמניים החייבים במס הקיימים לחברה נכון ליום 31.12.15 וזאת לפי שיעור המס במועד היפוך ההפרשים הזמניים.

מנהל ג’ – על החברה ליצור נכס מס נדחה בגובה כל ההפסד המועבר לפי שיעור המס הנכון ליום יצירת המס הנדחה, כלומר לפי 30%. בשנים הבאות החברה תכיר בהטבת מס שוטף בגין ניצול ההפסד המועבר ובמקביל תכיר בהוצאות מס נדחות כתוצאה מסגירת נכס המס הנדחה.

מנהל ד’ – על החברה ליצור נכס מס נדחה בגובה ההפסד המועבר, אך לפי שיעור המס שיחול במועד מימוש הטבת המס – 35%. במידה שתהיה הכנסה חייבת בשנים הבאות, החברה תכיר בהטבת מס שוטף בגין ניצול ההפסד המועבר ובמקביל תכיר בהוצאות מס נדחות באותו הסכום וכך ההשפעה של ניצול ההפסד המועבר על הוצאות המס בדוח רווח והפסד תהיה אפס.

אילו מבין המנהלים צודק?

  1. מנהל ד’.
  2. מנהל א’.
  3. מנהל ב’.
  4. מנהל ג’.
  5. כל המנהלים טועים.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ