השאלה על חברת “איי.בי.טי”

חברת “איי.בי.טי” (“החברה“) מחזיקה 70% מהון המניות של חברת שוברט בע”מ (להלן – “חברת שוברט“). ידוע כי השווי ההוגן של ההשקעה של החברה בחברת שוברט גבוה ב-35,000 ₪ מהערך הפנקסני של ההשקעה התיאורטית בדוחות המאוחדים של החברה. החברה מתכוונת למכור 30% מהון המניות של חברת שוברט. מכירה כזו תוביל לחיוב במס של 16,000 ₪ (הנח כי בסיס המס של ההשקעה נמוך מהערך הפנקסני של ההשקעה בספרי החברה).

נתבקשת להעריך אילו מבין ההיגדים הבאים מבטא את ההשלכה הצפויה של ביצוע העסקה על הדוחות הכספיים המאוחדים:

  1. אם החברה תמשיך לשלוט בחברת שוברט לאחר המכירה, הרווח ממימוש המניות וכל הוצאות המיסים ייזקפו לקרן הון.
  2. אם החברה תאבד שליטה בחברת שוברט כתוצאה מהמכירה, הרווח ממימוש המניות וכל הוצאות המיסים ייזקפו לרווח והפסד.
  3. אם החברה תמשיך לשלוט בחברת שוברט לאחר המכירה, הרווח ממימוש המניות ייזקף לקרן הון וחלק מהוצאות המיסים ייזקפו לרווח והפסד.
  4. אם החברה תאבד שליטה בחברה שוברט כתוצאה מהמכירה, הרווח ממימוש המניות (לא כולל השפעת מס) יהיה בסך 15,000 שמייצג 3/7 מעודף השווי ההוגן על הערך הפנקסני של ההשקעה בספרי החברה.
  5. אם החברה תמשיך לשלוט בחברת שוברט לאחר המכירה, ההפרש בין המזומן שיתקבל במכירה (לפני השפעת מס) לבין השינוי בזשמ”ש ייזקף לקרן הון.

איזה מבין ההיגדים הנ”ל נכון/ים?

  1. היגדים II, III ו-V.
  2. היגדים I, II ו-IV.
  3. היגדים I, II, IV ו-V.
  4. היגדים II ו-V.
  5. היגדים I ו-V.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ