השאלה על חברה א’

חברה א’ (בעלת מטבע פעילות ש”ח) מחזיקה 70% בחברה ב’ (בעלת מטבע פעילות דולר). סמנכ”ל הכספים של חברה א’ רוצה לבצע גידור על ההשקעה נטו בפעילות חוץ, כהגדרתו ב- 39 IAS, באמצעות הלוואה דולרית, והחליט להציג את השלכות הגידור הפוטנציאלי בפני דירקטוריון החברה.

בחר/י את האמירה הנכונה ביותר של סמנכ”ל הכספים:

  1. “אם נבצע גידור מלא, נהפוך אפקטיבית את השפעת חברה ב’ על דוח רווח והפסד המאוחד של חברה א’, במהלך תקופת הגידור, כאילו הייתה חברה ב’ בעלת מטבע פעילות ש”ח”
  2. “לא ניתן לבצע גידור מלא של החשיפה הקיימת בגין ההשקעה נטו בחברה ב’ (כהגדרתה ב- 39 IAS) – לא על הרווח הכולל המאוחד ולא על הרווח הנקי המאוחד”
  3. “לא ניתן לבצע גידור מלא של החשיפה הקיימת בגין ההשקעה נטו בחברה ב’ (כהגדרתה ב- 39 IAS) על הרווח הכולל המאוחד, אך ניתן לגדר באופן מלא את החשיפה שתשפיע על הרווח הנקי המאוחד שינבע ממימוש ההשקעה בחברה ב'”
  4. “לצורך ביצוע הגידור, החברה תצטרך לקחת הלוואה דולרית חדשה ובמועד ההכרה בה לראשונה בלבד לייעדה כפריט מגן בגין ההשקעה נטו בחברה ב'”
  5. תשובות ג’ ו- ד’ נכונות
  6. אף תשובה אינה נכונה


כל הזכויות שמורות © [אוניברסיטת תל אביב]

להצגת הפתרון לחץ כאן


סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ