השאלה על חברת דלתא-גז בע”מ

חברת דלתא-גז בע”מ (“החברה“) הינה חברה המספקת גז פחמימני מעובה (“גז בישול”) לבתי מגורים באזור הערבה התיכונה. בעת ההתקשרות עם לקוח חדש, הלקוח מפקיד אצל החברה “פיקדון העברה” בסך של 2,500 ₪. פיקדון זה צובר אצל החברה ריבית קבועה בשיעור מסוים (“שיעור הריבית”) שנקבעה בעת ההתקשרות המקורית בין הלקוח לבין החברה, ואינה משתנה עוד. החברה אינה רשאית להפסיק את ההתקשרות עם הלקוח והלקוח אינו רשאי למשוך את הפיקדון ואת הריבית (וריבית דריבית) כל עוד הוא לקוח של החברה. כאשר הלקוח מעוניין בכך, הוא יכול להפסיק את התקשרות רכישת הגז מהחברה. במצב כאמור מוחזר לו מיידית הפיקדון והריביות שנצברו לזכותו עד לאותו יום.

דני שובבני התקשר עם החברה בהסכם לרכישת גז ביום 1.1.2015, והפקיד את הפיקדון בחברה באותו יום. הצפי הינו שדני ימשיך להיות לקוח של החברה 12 שנה מיום ההתקשרות המקורית.

ביום 31.12.2015 רכשה חברת דליגרא גז את החברה ובוצעה הקצאת עלות (PPA) לשווי ההוגן של נכסי והתחייבויות החברה, בין היתר להתחייבות החברה להחזר הפיקדון לדני שובבני. ריבית הסיכון המתאימה להתחייבויות של החברה לאותו מועד היא 5%.

 

סמן את ההיגד הנכון ביותר מבין ההיגדים הבאים:

  1. אם שיעור הריבית שנושא הפיקדון הוא 0%, שוויה ההוגן של ההתחייבות שתוכר כלפי דני שובבני הוא 2,500 ₪.
  2. אם שיעור הריבית שנושא הפיקדון הוא 0%, שוויה ההוגן של ההתחייבות שתוכר כלפי דני שובבני נמוך מ-2,500 ₪.
  3. אם שיעור הריבית שנושא הפיקדון הוא 5%, שוויה ההוגן של ההתחייבות כלפי דני שובבני הוא 2,500 ₪.
  4. אם שיעור הריבית שנושא הפיקדון הוא 4%, שוויה ההוגן של ההתחייבות כלפי דני שובבני הוא 2,340 ₪.
  5. קיימת יותר מתשובה נכונה אחת.

כל הזכויות שמורות © האוניברסיטה העברית בירושלים, הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי רופין, המרכז האקדמי לב והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

 

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ