השאלה על חברה ה’

חברה ה’ (להלן – החברה) הנפיקה אגרות חוב לציבור, בבורסה בישראל, צמודות למדד (קרן וריבית). האג”ח נושאות ריבית נקובה, המשולמת אחת לשנה, ביום 31 בדצמבר, בשיעור של 5%.  קרן האג”ח עומדת לפירעון ביום אחד כעבור 10 שנים. אגרות החוב הונפקו בפארי. ביום 1.1.2015, כעבור 3 שנים ממועד ההנפקה של האג”ח, פנתה החברה לבעלי האג”ח בבקשה, שנתקבלה על ידם מיידית באותו היום,  לוותר פרוספקטיבית על רכיב ההצמדה של האג”ח (קרן וריבית). הנח/י כי שיעור ריבית השוק ביום 1.1.2015 להתחייבות דומה, שאינה צמודה, הינו 6% לשנה.

בחר/י את התשובה הנכונה ביותר:

א. שינוי תנאי האג”ח יטופל פרוספקטיבית, בדרך של התאמת הריבית האפקטיבית, ולא תהיה השפעה על הרווח והפסד של החברה ביום 1.1.2015.

ב. שינוי תנאי האג”ח יטופל בדומה לסילוק ההתחייבות הקיימת והנפקת התחייבות חדשה לפי שווי הוגן, ליום 1.1.2015, אם, ורק אם, ההפרש בין הערך הנוכחי של יתרת תשלומי האג”ח הצמודים מהוון לפי 5% ביחס להיוון יתרת התשלומים הלא צמודים לפי 6% מהווה 10% ומעלה מיתרת האג”ח לאותו מועד.

ג. שינוי תנאי האג”ח יטופל בדומה לסילוק ההתחייבות הקיימת והנפקת התחייבות חדשה לפי שווי הוגן, ליום 1.1.2015, אם, ורק אם, ההפרש בין הערך הנוכחי של יתרת תשלומי האג”ח הצמודים מהוון לפי 5% ביחס להיוון יתרת התשלומים הלא צמודים לפי 5% מהווה 10% ומעלה מהשווי ההוגן של האג”ח לאותו מועד.

ד. בכל מקרה, ליום 1.1.2015 תכיר החברה ברווח והפסד לפי הפער בין שווי הוגן של האג”ח לפי התנאים החדשים לבין ערכו בספרים לאותו מועד.

ה. בכל מקרה, ליום 1.1.2015 תכיר החברה ברווח הכולל האחר (OCI) את הפער בין שווי הוגן של האג”ח לפי התנאים החדשים לבין ערכו בספרים לאותו מועד.

ו. אף תשובה אינה נכונה.

כל הזכויות שמורות © אוניברסיטת תל אביב

להצגת הפתרון לחץ כאן

סטודנט/ית יקר/ה

מאחלים/ות לכם/ן המון הצלחה בלימוד וההכנה לבחינות!
נתקלתם/ן בבעיה או טעות באתר? יש לכם/ן הצעות בשבילנו? רוצים/ות לספר לנו האם האתר עזר לכם/ן? ניתן לפנות אלינו דרך יצירת קשר צוות אסיאג יועצים בע”מ